Sunday, May 19, 2013

Semakan Keputusan Permohonan Kemasukan IPTA 2013/2014 Lepasan STPM/Setaraf

Semua mesti berdebar-debar hari ini kan keputusan upu 2013 keluar.Ini antara kos-kos yang aku mohon.
8 Mei haritu aku daftar masuk F6 sementara tunggu result upu keluar.Pada tanggal Jumaat,18 Mei keputusan keluar.
Alhamdulillah syukur Allah telah makbulkan doa aku.Syukur tak terhingga.Ya Allah saat ditunggu-tunggu.Memang nak sangat kos ni.Dah lah buat 1st choice.Memang rezeki di tangan Allah.Nak tahu dapat kat mana?Hahaha,aku tinggal kat Bidor,Perak.Rakan-rakan ada yang dapat jauh nun pelusuk dunia..Aku? Ha!Dapat nun dekat pelusuk dunia.Hahaa.Alhamdulillah dapat dekat senang ma & abah nak melawat.Kan?kan?kan?Tak apalah kat mana pun janji dapat sambung belajar.Lepas ini prepare barang segala dokumen-dokumen yang diperlukan.Dan tiba masanya untuk aku memberitahu kepda cikgu tamatnya pengajian F6 di sini.Aku hadirkan diri sekadar hari orientasi.Memang tidak dinafikan memang masuk F6 adalah satu fast track untuk sambung ijazah.Tapi...aku x yakin yang aku boleh menggunakan fast track tu walaupun sekarang mengikut sem.Bak mutiara kata 'biar lambat asal selamat' 'berakit-akit ke hulu,berenang-renang ketepian,bersakit-sakit sahulu,bersenang-senang kemudian.Tiba masanya untuk aku undurkan diri.Kepada rakan-rakan yang berjaya tahniah,yang kurang ini bukan pengakhiran In shaa Allah,Allah dah tentukan perjalanan yang terbaik untuk masa depan kita.Satu je saya nak pesan walau apa yang terjadi kita jangan putus harap pada Allah.Berdasarkan pengalaman sendiri.Percayalah pada rezeki Allah :)
Tiny Hand Pink Bow Tie