Saturday, January 28, 2017

Degree Life

Almost two years, finally we meet again buddies 😉 Sekarang aku dah sambung study, Sarjana Muda Komunikasi Data & Perangkaian. Perghh kos gempak kan, tapi belajar masyaAllah, Allah je yang tahu betapa susahnya. "Kenapa aku ambil network?" Selalu aku tanya. Pujuk hati "Mesti ada hikmah kenapa Allah buka laluan ni, in shaa Allah dipermudahkan". Yes I know, bukan senang nak senang, bukan susah nak susah 😐 Subjek paling wajib student Network belajar ialah Cisco. Ada 3 peringkat : Cisco I,II&III. Subjek ni kau belajar macam mana nak configure switch, router guna wayar apa. Cisco I memang aku jujur apa pun x tahu nak beza itu cable apa pun x tahu. Setakat cross cable & straight cable tahula nak bezakan.

Semester 3:
Waktu final exam memang Ya Allah tawakal je memang apa yang dibaca x keluar! Korang faham kan perasaan macam mana. Memang harap lulus je. Nangis pun memang x guna dah.  Aku masuk terus lompat semester 3 sebab dari fakulti sama. Aku rasa memang culture shock jawab exam degree time tu. Memang apa yang aku baca NOTHING! I'm lose! 😰😰😰

Semester 4:
Naik semester baru, biasalah awal-awal sem semangat lain macam sikit. Target tinggi melangit. Aku mula belajar beza2 cable tu, macam mana cara nak configure2 ni. Cabaran hidup degree lain macam. Waktu nilah kau akan tahu siapa kawan kau sebenar yang sanggup susah, senang, x tidur siapkan assignment, projek bagai. U will know the means of sabr. Mental kena kuat gila-gila, bukan semudahnya yang aku bayangkan. Hopefully the hardship will payoff. In shaa Allah. Sekarang aku cuti sem, tengah tunggu result bulan Feb. In shaa Allah, dipermudahkan. Kalau ada rezeki aku nak merasa dean list lagi. Takut mengharap sangat, takut kecewa lagi. Tawakal je sekarang, kita semua dah usaha, in shaa Allah ada sinarnya 💗

Semester 5 :
Final Year Project coming soon 🙋💪


Sebagai penutup, ini classmates aku. Yes, itu je perempuan dalam kelas ni yang lain semua lelaki. Bayangkan kitaorang kena berlawan dengan otak lelaki. Aku jealous dengan kelebihan diaorang senang tangkap apa yang belajar. Walaupun aku belajar bagai nak gila, diaorang sekali je dah dapat & their performance more more more excellent than me 😫. But I know Allah dah lihat usaha kita, in shaa Allah one day segala penat lelah aku terbayar. Good luck friends 💪💙💢
Tiny Hand Pink Bow Tie