Saturday, March 23, 2013

Result SPM 2012

Detik-detik yang ditunggu selama 3 bulan telah berlalu..Semuanya rasa debaran yang sama kut.Biasalah bila dah dapat result tu telefon berdering-deringlah..Dah ini je rezeki yang Allah bagi nak buat macam mana.Aku ni tak pandai mana pun..Sobs~~~huwaaa..Bila dengar dalam berita 15 ribu lebih dapat straight A`s,hati tertanya manalah aku nak pergi???Maaf ma abah ini jee yang mampu kak long bagi :'( Mungkin kak long x boleh nak buat ma abah bangga ada anak macam kak long...Apa pun aku bersyukur aku lulus daripada Allah bagi aku gagal..nak cakap apa??lagi malu ma abah..InsyaAllah,Allah dah aturkan perkara yang lebih untuk aku.. 
Aku ni bukanlah rajin sangat baca buku.Time nak exam barulah aku terhegih-hegih nak baca buku.Dah baca last minit korang pun tahulah berapa sangat lah yang masuk.Aku tuisyen Add math je..Serius aku cakap kat korang setiap kali exam add math,bio,kimia,fizik aku asyik GAGAL !!! Tapi time SPM ( walaupun dapat C+ je pun )Alhamdulillah Allah bagi aku lulus..memang x sangka..aku harap aku x membazirkan duit abah..hukhuk..Bila dapat keputusan macam ni sapa yang x sedih.Rasa macam nak masuk balik F4 serius!!!Tapi..Allah Maha Mengetahui.
Nasihat untuk adik-adik :
Jangan lah jadi macam akak ni ya..dah dapat result macam ni nak pilih bidang yang kita minat pun x boleh.Bila ma abah cakap belajar,belajarlah.InsyaAllah x akan menyesal di kemudian hari.Korang ada banyak masa lagi jadi study lah rajin-rajin.Buat soalan banyak-banyak.Dengar cakap cikgu.Yang paling penting jangan lupa Allah.Dia yang beri keupayaan kepada kita untuk menuntut ilmu.Kalau Allah x redha kita usaha segigih manapun x akan berjaya.Allah Maha Berkuasa ke atas semua makhluknya.
Hanya kepadaMu tempat ku bermohon Ya Allah.Ingat bila kita dah tersungkur macam ni jangan sesekali kita putus harapan untuk berdoa kepada Allah.Ini hanyalah ujianNya untuk melihat setabah mana diri kita. :)
Tiny Hand Pink Bow Tie